– Tanken er, at vi i form af Bornholms Kafferisteri har alle tiders risteri her på Bornholm, og på Bornholms Tidende er vi jo dagligt stort set i kontakt med hele Bornholm, dels via papiravisen dels på tidende.dk, men vi er jo også i stigende grad i hård konkurrence på annoncemarkedet i forhold til Facebook og Google. Der er mange annoncører, som tidligere ville annoncere hos os, men nu gør det andre steder, og det betyder, at vi har ledig annonceplads.
– Den har vi derfor overvejet, hvordan vi kan udnytte på en anden måde, så vi kan sikre Tidendes økonomi og fremtid, og Brian og jeg begyndte at tale om, hvorvidt vi kunne lave et nyt kaffeprodukt, hvor vi kombinerer Brians ekspertise og vores viden om Bornholm, og hvor vi har lavet vores eget testpanel, som har fundet frem til vores helt egen kaffesmag, som vi synes er god og gerne vil udbrede.
– Vi har sammen med Brian udviklet Tidendes egen kaffe, som vi gerne vil markedsføre og distribuere. På den måde kan vi få glæde af, at vi har adgang til alle læserne, og vi kan huske dem på, at en god avis fortjener en god kop kaffe og vice versa – og at begge dele sammen kan bidrage til at gøre livet lidt sjovere, siger chefredaktøren.
– Vores bude er jo ude på Bornholm hver eneste dag, og de kan levere en pose friskbrændt og -kværnet kaffe til vores læsere, når de afleverer avisen. På den måde får man begge dele lige til døren.