For teleselskabet betyder en nu lukket butik noget for både de medarbejdere, der var ansat i butikken, og for kunderne. Og begge segmenter forsøger Telia at tage hånd om.
– Vi tænker meget på medarbejderne, så når vi lukker butikker, tilbyder vi altid de berørte medarbejdere et forløb, hvor vi forsøger at hjælpe dem godt videre. Somme tider er der nogen, der selv har fundet et andet arbejde, men nogle har vi også haft mulighed for at tilbyde et job i vores kundeservice, siger Mads Houe.
Selskabet har også fundet en løsning for alle de kunder, de har på Bornholm.
– En andet stort hensyn er jo vores lokale kunder. Og vi har, i takt med at vi kan se at kunderne finder andre muligheder for at betjene sig selv, øget vores service i vores kundecenter, hvor man kan ringe og tale med en medarbejder. Vi har også opgraderet vores onlineunivers og selvbetjeningsløsningerne der, og endelig har vi indgået et samarbejde med Expert-kæden. Så muligheden for at få fysisk betjening og rådgivning for vores produkter, er flyttet til Expert-butikkerne i Rønne og Nexø, fortæller Mads Houe.