Butik på Store Torv lukket

Butik på Store Torv lukket
Telia har lukket sin butik på Store Torv. Foto: Anders Liljeroth
TOPNYHED | ERHVERV | Torsdag 2. juni 2022 • 15:30

I over fem år har teleselskabet Telias kunder på Bornholm haft deres egen lokale butik i Rønne. Men fra 1. juni er det slut. Butikken er lukket, og lukningen er permanent, siger selskabets kommunikationschef. En ændret kundestrøm efter corona har gjort udslaget.


En ændret kundestrøm har gjort at teleselskabet Telia efter mange år må lukke sin butik på Store Torv i Rønne. Det fortæller Mads Houe, der er kommunikationschef i selskabet.

– For at gøre en lang histore kort, så har vi efter en coronaperiode, hvor vi af nogle omgange, ligesom mange andre i detailhandlen, har haft lukket vores butikker ned i en periode, set nogle ændringer i kundernes trafik til vores butikker. Flere er begyndt at bruge vores online selvbetjeningsløsninger og ligeledes vores kunderservice over telefonen, og den ændring har haft betydning for flere af vores butikker, siger han til Tidende.

Kommunikationschefen fortæller, at ændringen i kundernes måde at handle på efter corona er gået hårdere ud over nogle butikker end andre, men at butikken i Rønne desværre er blevet ramt af en stor nedgang i kundetrafikken, og at Telia derfor måtte træffe den kedelige beslutning at lukke butikken.

Vi tænker meget på medarbejderne 

For teleselskabet betyder en nu lukket butik noget for både de medarbejdere, der var ansat i butikken, og for kunderne. Og begge segmenter forsøger Telia at tage hånd om.

– Vi tænker meget på medarbejderne, så når vi lukker butikker, tilbyder vi altid de berørte medarbejdere et forløb, hvor vi forsøger at hjælpe dem godt videre. Somme tider er der nogen, der selv har fundet et andet arbejde, men nogle har vi også haft mulighed for at tilbyde et job i vores kundeservice, siger Mads Houe.

Selskabet har også fundet en løsning for alle de kunder, de har på Bornholm.

– En andet stort hensyn er jo vores lokale kunder. Og vi har, i takt med at vi kan se at kunderne finder andre muligheder for at betjene sig selv, øget vores service i vores kundecenter, hvor man kan ringe og tale med en medarbejder. Vi har også opgraderet vores onlineunivers og selvbetjeningsløsningerne der, og endelig har vi indgået et samarbejde med Expert-kæden. Så muligheden for at få fysisk betjening og rådgivning for vores produkter, er flyttet til Expert-butikkerne i Rønne og Nexø, fortæller Mads Houe.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT