Men hos Dancenter Bornholm mener man ikke at have noget med den specifikke Airbnb-vært at gøre. Der er ifølge Dancenter tale om en form for samarbejdsaftale mellem Dancenter og Airbnb, som giver Airbnb mulighed for at foretage bookinger i Dancenters navn.
Forbrugeren vil dog stadig være overbevist om, at vedkommende er i direkte kontakt med en medarbejder fra Dancenter, og det er netop dette forhold, som ifølge seniorjurist Martin Bruun-Houmølle, er mest kritisabelt.
– Hvis man som samarbejdspartner påstår, at man er en del af Dancenter og ikke er det, og man ydermere har et CVR-nummer separat fra Dancenters, så er det meget mærkeligt og misvisende, at man skriver, at man er fra Dancenter. Man kan eventuelt skrive, at man er samarbejdspartner med Dancenter eller lignende. Ellers er det meget ugennemsigtigt og potentielt vildledende for forbrugerne, lyder det fra Martin Bruun-Houmølle, som uddyber:
– Hvis der ligger en aftale mellem Dancenter og den her mellemmand, som booker igennem Airbnb, så kan man jo undre sig over, at Dancenter er interesseret i at have en aftale med nogen, der ikke leverer det, som de aftaler med forbrugerne, og at man fra Dancenters side fortsætter en sådan aftale. Det virker mærkværdigt, at man ønsker, at ens firmanavn bliver omtalt negativt på baggrund af noget, som en tredjepart gør.
Dancenter er blevet forelagt kritikken og har efterfølgende besluttet at kompensere Caroline Riising Nielsen og hendes familie for den uheldige oplevelse.