– De er under uddannelse. Nu er de ude at kontrollere, hvor deres underviser også er med, så de er så småt i gang, og vi regner med, at vi i løbet af december kan slippe dem helt fri, siger Kim Koch-Hansen til Tidende.
Mindre sandsynligt om sommeren
BAT slår med samarbejdet med parkeringsvagterne to fluer med et smæk. For det første har trafikchefen fået nogle tilbagemeldinger fra chaufførerne om, at der bliver snydt. For det andet er kontrol en opgave, BAT skal løse.
– Det gode ved, at det er parkeringsvagterne, er, at vi kan få flere ad gangen, og vi kan skalere op og ned for det efter behov, sådan at vi virkelig kan sætte hårdt ind der, hvor det er nødvendigt. Så det er en rigtig god løsning, og parkeringsvagterne er også rigtig glade for den, for de har rigtig travlt om sommeren, men de har ikke så travlt om vinteren, så de kan få lidt mere jævn arbejdstid året rundt, siger Kim Koch-Hansen.
Oversat betyder det, at sandsynligheden for at møde en kontrollør i bussen er mindre om sommeren end resten af året, hvor der ikke er så mange parkerede biler at holde øje med. Det giver god mening, synes Kim Koch-Hansen.