Vis nu lidt respekt for Anne Thomas

SYNSPUNKT | DEBAT | Lørdag 15. november 2025 • 15:30
Af:
Esben Ørberg
Rønne
SYNSPUNKT | DEBAT | Lørdag 15. november 2025 • 15:30

Hatten af for Anne Thomas, selvom jeg ikke er medlem af S.

Jeg synes, at det er virkelig godt, at folk gider bruge tid på politik. Ikke mindst lokalpolitik, som betyder så meget for os, og som giver så beskedent et honorar. Selv borgmestre får langt mindre end kommunaldirektøren. Udvalgsformænd kan næppe leve af deres honorar.

Hatten af for alle, der gider engagere sig i samfundsforhold.

Også hatten af for Anne Thomas, selvom jeg ikke er medlem af S. Hun blev vel revet med af Alternativet, og det forstår jeg godt. Ligesom jeg også godt forstår, at hun forlod partiet, da det gik op i limningen.

At hun har været på kortvarigt besøg hos Radikale Venstre tjener hende til ære. Jeg synes kun, at det vidner om et menneske, der tager politik alvorligt, afsøger midterområdet for at finde ståsted og vil ofre tid på en usikker tilværelse.

De Radikales politik ligger ikke langt fra S, og det giver for mig ingen mening at lægge hende for had, fordi hun har været på lynvisit hos Radikale.

Respekt

Jeg har respekt for politisk interesserede og især for dem, der gider bruge tid og kræfter på at fordele vores fælles værdier – også så endda på en fornuftig måde.

Jeg tror og håber, at Anne Thomas vil vie sin politiske tilværelse på at skabe et bedre Bornholm, uanset om hun bliver borgmester eller ej.

Vi skylder at vise hende respekt for at turde kaste sig ud på dybt vand uden fast job - uanset hvor vi står politisk.

Og hvis ikke ligefrem respekt, så kan vi vel i det mindste respektere hendes kandidatur.

Et svinkeærinde omkring et andet midterparti er udtryk for ægte politisk interesse og sund nysgerrighed.

At Tidende skriver historien om spidskandidatens medlemskab af et helt tredje parti, er naturligvis også relevant og vedkommende.

Selvfølgelig skal vi vide det.

Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Nu styrer Linda Hodda
EKSKLUSIV | ABONNENT

Nu styrer Linda Hodda

En spontan mail, og pludselig stod Linda Olsen som leder af Folkehuset Hodda.
Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
FÅ ABONNEMENT