Vi kan ikke undvære bybussen

Vi kan ikke undvære bybussen
Bybus 22 fortsætter med at køre, når bybus 23 efter planen lukker 1. september. Foto: Jens Erik-Larsen
KOMMENTAR | DEBAT | Lørdag 10. august 2024 • 15:30
Af:
Anni Alkier
Rønne
KOMMENTAR | DEBAT | Lørdag 10. august 2024 • 15:30

Anni Alkier opfordrer, på vegne af flere dårligt gående, BAT til ikke at nedlægge bybus 23 i Rønne, som det ellers er planlagt.

Jeg kan se, at I nedlægger bus 23 per 1. september 2024 og bevarer bus 22.

I nedlægger også busstoppestedet på Zahrtmannsvej v/Slottet og busstoppestedet Søndre Alle v/Kastellet.

Vi er mange pensionister, der er dårligt gående og har hjælpemidler, og som er afhængige af busstoppestedet til at handle og komme ind til byen, komme på biblioteket, afsted til læge eller på hospitalet.

Jeg har selv brækket mit lårben og går med krykker, og jeg har lige kunnet klare at gå til stoppestedet Søndre Alle v/Kastellet for at tage bussen til torvet for at handle. Jeg beder om, at I må bevare busstoppestedet og bybus 23, så vi kan komme rundt selv og gøre vores ærinder og komme på biblioteket.

Jeg ved godt, I siger, at der ikke er nogen med bussen, men en gang imellem er der jo nogen med, og vi kan ikke undvære det. Et forsalg kunne eventuelt være at køre hver anden time.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT