Vores støtte til Ukraine handler grundlæggende om at forsvare vores egne værdier og samfundsstruktur. Ja, alt det vi har bygget vores eget samfund op om: demokrati, retsstat, ytringsfrihed, menneskerettigheder. Derfor er støtten til Ukraine godt givet ud.
Flygtningesituationen skal der tages hånd om. Jeg mener, at der skal arbejdes på modtagecentre udenfor EU. Jeg mener også, at vi må kunne stoppe menneskesmuglernes forretning. Så længe der ikke er styr på EU's ydre grænser, så vil jeg have permanent grænsekontrol.
Generelt er jeg modstander af en CO2 afgift, både i Danmark og i EU. Jeg mener ikke man kan lægge en afgift på en biologisk proces, men hvis der kommer en CO2 afgift, så mener jeg, at det skal ske på EU plan for at alle landmænd i EU kan være med til at bidrage, og at der ikke er nogle, der har strengere regler end andre og at konkurrenceevnen bliver lige.
Jeg går ind for at vi skal beholde kronen og vores kontanter. Vi skal tænke på de ældre borgere, som har bygget vores samfund op. Der skal være mulighed for at bruge kontanter.
Den digitale verden går for hurtigt og vi må ikke tabe de ældre på gulvet. I 2023 var der 298.591 borgere der er fritaget for digital post.