Se nu at komme i gang

Se nu at komme i gang
Arkivfoto: Jesper Gynther
KOMMENTAR | DEBAT | 6. FEB • 15:30
Af:
Søren K Jørgensen
Rønne
KOMMENTAR | DEBAT | 6. FEB • 15:30

Det er svært at forstå, at det kan tage så lang tid at få styr på Kongemindets fremtid, mener læserskribenten.

Jeg havde sidst et læserbrev om Kongemindet i Tidende den 28. juli 2024.

I månederne efter har jeg med undren fulgt med i medierne, hvor projektet åbenbart har ligget i "mølpose", og ikke før nu sker der måske noget.

Tidende havde en artikel tirsdag, hvoraf man kan udlede, at der er "forsvundet" 1.293.000 kroner fra den tidligere bevilling på 3.784.000 kroner! Jeg kan blive så ærgerlig over, at vores skattekroner går til spilde på grund af ledere i kommunen og politikerne, som efter min bedste overbevisning skulle have bestilt en ny nøjagtig kopi af det gamle tårn.

Når man tænker på, at tårnet har været udsat for vind og vejr i over 125 år, så kan det vel ikke komme bag på beslutningstagerne, at der skal et nyt tårn til!

Jeg er selv opdraget af sparsommelige forældre, men som min salige fader sagde, når noget var gået itu eller var udslidt: det der skal til, det skal til!

Lokale håndværkere

Tænk på alle de penge, der er forsvundet, uden noget er sket.

For at føje spot til spe skal der nu betales 150.000 kroner til en arkitektkonkurrence. Vi er så heldige at have dygtige og hæderlige smedeforretninger, som for længst ville have rejst et nyt tårn til konkurrencedygtig pris, hvis man havde kontaktet dem ved konstatering af den fremskredne rust.

Når man så Bjarne Freund Poulsen blive interviewet i tv om Kongemindet, og hvor han nærmest grinede lidt hånligt, da journalisten fra TV 2/Bornholm spurgte, OM det kunne være klaret inden for to år. Da tænkte jeg alligevel mit!

FÅ ABONNEMENT