Pavas største værk

Pavas største værk
KOMMENTAR | ABONNENT | 13. MAR 2023 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | ABONNENT
13. MAR 2023 • 05:30

Pava er i fuld gang med at pynte op til coronastik og har sit største værk foran sig i denne uge.

I dag, mandag, vil jeg fortælle jer lidt om mit sidste projekt ude på Bornholms sygehus.

Der har de bestilt noget andet, nemlig mig til at male og dekorere det nye coronaafsnit.

For ud over at skrive her i avisen laver jeg jo også andre ting - blandt andet at skrive på mine malerier og osse her på disse vægdekorationer.

Mit næste projekt foregår i Jylland på onsdag. Der skal jeg male en væg på en efterskole. Og bagefter har jeg en ret speciel opgave, hvor jeg skal male en rød gyllevogn, der kan rumme 70 tons gylle.

Nu tror I nok det er en and. Men det er det ikke, og den bliver den første af slagsen i Danmark og også det største værk jeg nogensinde har lavet til dato ...

Herunder kan i se de tre dekorationer og de små forklaringer, jeg har skrevet til hver enkelt væg. God mandag og fortsat god læselyst i resten af avisen.

Du er lige her OG er det første billede, man ser når man ankommer i det nye coronaafsnit.

Valget er blåt og får dig måske til at tænke på det blå mærke, du får efter dit stik.

 

Av for helvede, billedet skal gøre en opmærksom på, at man om lidt bliver stukket i armen, som for nogen godt kan gøre ondt. Derfor er det tilladt at bruge disse ord, som jeg har skrevet i billedet. Den grønne baggrund, jeg har valgt, skal illustrere den grønne ø, vi bor på.

 

Det røvsygt at sidde og vente er gult, det skal minde en om, at man nu snart må forlade hospitalet, men først om 15 minutter. Der kan man så sidde og kede sig halvt ihjel, indtil man atter i gentræder ud i solen. Derfor den gule baggrundsfarve...

 

 

Ro på kvinde er en slags kommentar til rødstrømperne og mee too-kæmperne og hele den debat, der er ved at lave samtlige mænd om til blå karklude.