Pava vil have andel i Tidendes succes

KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 18. marts 2024 • 05:30
Af:
Poul Pava
KOMMENTAR | DEBAT | Mandag 18. marts 2024 • 05:30

Pava mener selv, at han spiller en nøglerolle i Tidendes gode 2023-resultat. Kristoffer er ikke uenig. Men Pava er langt fra alene om at løfte økonomien i Bornholms Tidende.

Tidendes omstilling, goddag. Hvad kan jeg hjælpe med?

– Hvad fanden er det for noget at prale med et kæmpe overskud og så uden at nævne mig. Jeg kom til avisen samtidig med Kristoffer. Hvorfor er jeg ikke nævnt i den fremgang?

Øjeblik. Jeg tror, han er rejst på ferie. Jeg ser, om jeg kan fange ham.

– Ved du godt, at jeg har været med til at skabe det resultat. Ved du overhovedet det hva'?

Nej, øjeblik. Jeg stiller om.

– Nå. Det tænkte jeg nok.

Hej Pava. Det skal være lidt hurtigt i dag, da jeg er på ferie. Har du noget til klummen på mandag?

– Ja. Jeg har i den grad noget. Hvorfor er jeg ikke nævnt i den artikel, hvor du fortæller om det kæmpe overskud på 1.700.049 kroner. Ja de sidste 49 kroner skal også med, fordi du er så uhyre sparsommelig, som du er. Hvorfor er jeg ikke med i den omtale?

Vi er 95 medarbejdere på Tidende, der sammen har skabt det resultat, Pava. Hvis jeg skal nævne dig, skal jeg også nævne alle vores fantastiske avisbude og så hele vejen rundt.

– Skal jeg til at sammenlignes med et avisbud og mine klummer med den afdeling? Der er stor forskel på dem og mig, ja. Derfor kunne du godt have nævnt mig. Husk vi kom samtidig, dig og mig.

Nej, det passer ikke helt. Du kom tilbage i spalterne seks måneder efter min start på Tidende, fordi du havde været uforskammet over for den tidligere ledelse, som bandlyste dig. Så det er ikke rigtigt. Men overskuddet har været 23.500 kroner højere, hvis du havde betalt de annoncer, der har ligget i snart to år, Pava.

– Den regning kan kan du godt fjerne, hvis du vil, Kristoffer. Gå ned og fjern de poster. Det ved jeg, du kan, for det er dig, der bestemmer, og hvis du er ordenlig, så forsvinder de væk fra den skuffe. Det ved du godt, jeg har fortjent.

Ja, helt sikkert, Pava. Du kan jo betale med det billede, som vi har talt om, så konterer vi det som betaling. Kom bare i gang, Pava.

– Jeg har lukket mit galleri. Jeg skal først finde et andet sted og male. Det er godt, man ikke er født med din sparsommelighed, så kunne jeg slet ikke koncentrere mig om at male. Slet ikke - fordi jeg var for nærig til overhovedet at købe maling.

Overskuddet er resultatet af en lang række beslutninger - nogle populære og andre ligesom dig, Pava, knapt så populære samt hårdt arbejde fra alle her på Tidende. Det har gjort, at vi kan fejre det flotte, men stadig beskedne resultat. Det er også avisbudene, som kører ud blandt andet med dine meninger hver mandag, Pava.

– Så siger vi det. Men jeg hader sparsommelighed, og det ved du godt. Slet den regning i dag. Det kan du godt.

Det hele er en stor fælles indsats, og Pava du er da også en del af den fælles indsats. Det er helt sikkert. Det vil jeg gerne slå fast. Alle har været med, som jeg tidligere sagde - også dig og din klumme. Du har mange kritikere, du har skabt mange smil, og du har sat gang i debatten på din helt egen måde. Det er vi glade for - nogle af os er i hvert fald.

– Nå. Det er da på tide, man får lidt ros.

Selvfølgelig, Pava. Du er da også med i det resultat, som jeg sagde.

– Ja. Men uanset hvad, så dukker jeg ikke op til julefrokost - heller ikke i år. Der kan du også allerede nu spare på den post nu, for jeg kommer ikke. Det må du hellere få bogført, inden du går på ferie.

Ha ha, Pava. Kan du have en rigtig god weekend. Tak for din indsats indtil nu. Jeg rejser på ferie. Smid det hele igennem, så ser jeg på det til klummen mandag.

– Husk de har tilbud på ymerdrys i Brugsen. Farvel.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT