Mener jeg for meget?

Mener jeg for meget?
Den velmenende mener noget om meget – også om mugosten fra Klemensker. Arkivfoto: Berit Hvassum
DELUXE | DEBAT | Lørdag 13. april 2024 • 11:00
Af:
Lars Holmsted
DELUXE | DEBAT | Lørdag 13. april 2024 • 11:00

"Den velmenenede" mener noget om det meste, men mener vedkommende måske i virkeligheden noget bare for at mene noget?

Kære brevkasse. Jeg har en urokkelig mening om det meste.

Jeg mener noget om ensretningen i Allinge, om Brexit, offentlige vurderinger, Gaza, forhenværende borgmestre, den kommunale udligningsordning, plastik, penicillin i fødevarer, kulturugebadge, rygeforbud i det offentlige rum, Trump, Trøst, Musk, besøgscentret på Hammershus, bageren i Svaneke (som åbenbart ikke snakker dansk længere - Hallou could I have some franskbread please, without birkes).

Jeg mener også noget om: Udlejning under Folkemødet, Mettes makrelmadder, badevandskvaliteten, billetpriserne til København, ølandshvede og spelt, minimumsnormeringer i børnehaver, barberede boller, krigen i Ukraine, halvnøgne tyske cykelturister, bopælspligten i Gudhjem, Trollingmaster i Tejn, rengøring hos de gamle, burkaforbud, silikonebryster, plastikposer i Kampeløkke Å, lejrskoleunger i Netto, kunst i rundkørsler, Sol over Gudhjem, happyjazz i sommervarmen, snerydning på biveje, lakseopdræt i Østersøen, lønningerne på Christiansborg, hakket oksekød, mobildækningen i Rø, registreringsafgift på elbiler, bifokale briller, skovflåter, Max og Ekspress 1, 2, 3, 4 og 5 (Bilisterne bedes gå til deres biler - jo tak - men hvor var det liiige vi stillede bilen - man skulle jo tro det var labyrinten fra Ondskabens Hotel).

Jeg mener især også noget om: Efterløn, Sprogblomster, 5G-master i Vang, ulve og bisonokser, knallerter, ukrudt, curlingbørn, Snorrebakken, øremærket barsel til mænd, Round Up i drikkevandet, omskæring af drengebørn, antallet af pizzabagere på nordlandet, sociale medier, unges alkoholforbrug, fjernvarme i Olsker, springvandet på Store Torv, løsgående hunde, Rasmus Paludan (gid hans uldsokker må havne i en kogevask), kompostering af husholdningsaffald, Lidl i Rønne, naturfredning i Ringebakkerne, madpakker i skolen, farven på postkasserne, overvågningssamfundet, Kalles Kaviar, fladpandede Kombardo-slogans, brug af cykelhjelm, ghettolisten, håbløse adgangskoder, tømning af septitank, gyldne håndtryk, persondataloven, Nik og Jay, utålmodige voksne, woke, spredning af gylle, BAT's vinterkøreplan, Sanjay Shah og minkerstatninger, sko på sæderne, mobiltelefoner, Davidstatuen, elektriske løbehjul, mandolinensembler og mugost fra Klemensker Andelsmejeri, tatoveringer og vejret, indhegning af naturparker, dansk retskrivning (you know), banjospil og Bofa.

Mine venner siger tit, at de ikke ved, hvad de skal mene, men sådan har jeg det ikke - tværtimod. Mener jeg for meget?

Hilsen den velmenende

Kære velmenende

Man kunne forledes til at mene, at du ofte mener noget bare for at mene noget. Hvad mener du om en politisk karriere? Så kan du leve af at mene det, du mener, andre mener.

Brevkassen
Læserbrevkassen styres af Lars Holmsted, som har nået en moden alder, hvilket gør ham i stand til at øse af et helt livs erfaringer med både stort og småt.

Holmsted er opdraget ud fra mottoet: 'Der findes ingen dumme spørgsmål'. God fornøjelse.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT