Mange klager over Pava
Poul Pava har skabt mange klager til Tidende. Selv fokuserer han på en vikingejulefrokost for Tidende i Thailand.
– Halloo. Halloo. Pava ringer. Ha ha. Tag så den telefon derhjemme. Hallo? For fanden: Skøjtebane- og ismaskine-amatører.
Omstillingen Tidende, hvad kan vi hjælpe med?
– Pava her. Stil om til chefredaktør Kristoffer. Vi skal slå til nu, hvis restaurant Viking på Phuket skal lave den julefrokost. Nu gider de ikke vente mere, og det tilbud er forlængst landet på chefens bord. Men I svarer jo ikke tilbage derhjemme. Hallo for fanden da.
Han er ikke i huset. Der ligger en seddel på mit bord om en lang række af ting, de vil tale med dig om, når du er hjemme igen.
– Nå. Hvad har jeg nu gjort forkert?
Ja. Det må du tale med Kristoffer om. Men der er mange, der klager over dig - specielt dit banderi i avisen. Desuden har du rendt rundt med et pressekort her på øen i sin tid og lovet artikler rundt om mod rabat.
– Gu’ har jeg ej lovet noget til nogen, og de fleste af dem har fået positiv omtale på min egen facebookside. Der var en frisør, der klippede mig og fik penge sort, så pak det sammen igen. Hvor små sko kan man gå i?
To grillbarer her på øen har klaget over dig, hvor du har fået grillkyllinger og andet med hjem uden at betale mod at give dem reklame her i Tidende - plus en masse andet de vil tale med dig om.
– Nå. Det var lige godt satans.
Ja. Det er, hvad der står på min seddel - og så en regning på 22.000 plus moms, du ikke har betalt i over et år nu. Vi har sendt en rykker til dig hele tre gange på det beløb - annoncer fra sidste år.
– Hvad har det med den julefrokost at gøre på Phuket. Desuden har jeg aftalt med Kristoffer, at jeg afdrager det beløb med et stort maleri.
Ja, det ved jeg ikke. Men jeg har en seddel liggende, som har en række punkter, de vil tale med dig om og specielt dit banderi i dine klummer og det pressekort, du har rendt rundt og viftet med.
– Det er lang tid siden, det blev klippet i stykker, og Genbrug har fået deres penge igen, og de to grillbarer, du hentyder til, fik penge. Det eneste, jeg fik ekstra, var remoulade og ekstra pomfritter. Den anden grillbar tilbød selv en halv grillkylling gratis - mod omtale altså: Ja ikke i avisen, men på min private facebookside. Hvad fanden har de gang i. Har de ikke andre ting at gå op i derhjemme. Smålighed - så det sagt herfra.
Ja, det må du tage med dem højere oppe. Jeg ved bare, hvad der ligger af klager, og der er mange over dig og plus jaa alt det andet ...
– Nå...
Jeg løber igen. Den regning må du godt få betalt i hvert fald. Annonce og redaktion er to forskellige enheder, som vi ikke blander sammen som æbler og pærer, og det uanset om man hedder Poul Pava eller hvad. Så venligts betal det du skylder hernede.
– Gu’ vil jeg ej betale, når jeg har en aftale med Kristoffer, og det er ham, der bestemmer - også over dig. Slut herfra. Det er fandme da utroligt. Her sidder jeg og planlægger den helt store festdag, og så bliver jeg bombarderet med alt muligt fedteri hjemme fra. I får ikke en krone. Farvel - og du bestemmer ikke over mig. Farvel.
Ja, farvel Pava. Du skal ikke råbe ad mig en anden gang. Farvel.
– I kan skrive lortet selv fremover. Farvel. Hils og sig det. Farvel.
Dagens billede: Ny bison i Almindingen
NYT JOB
MEST LÆSTE

Synsrân
Et godt bornholmsk ord for horisont.
OM BORNHOLMS TIDENDE
LÆS AVISEN DIGITALT
Læs avisen på din computer
Download app til Apple
Download app til Android
Ansvarshavende chefredaktør: Kristoffer Gravgaard.
Bornholms Tidende, Nørregade 11-19, 3700 Rønne.
Hovednummer: 56903000. Redaktion: 56903081. CVR nr: 35244115
© Bornholms Tidende Tekst, grafik, billeder, video, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. Bornholms Tidende forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indhold med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11b og DSM-direktivets artikel 4".
Generelle handelsbetingelser | Cookie- og Privatlivspolitik | Cookiedeklaration