Mit svar
"Tak for dit svar. Jeg har lige sendt dig fire fotos taget af mig d. 11/5 omkring kl 18:00, som dokumenterer en meget lav rengøringsstandard. Jeg har, som jeg tidligere har skrevet, været i kontakt med Molslinen, som på Kombardoekspressens vegne deler min opfattelse af en dårlig hygiejnisk standard i Københavns Busterminals toiletter - blandt andet baseret på udtalelser fra Kombardoekspressens guide, som tilbringer mange timer daglig i Busterminalens område. Jakob Schmidt, Molslinien, har i en mail til mig redegjort for, at også han har kontaktet jer.
Det er helt tydligt, at løsningen med fire rengøringer i et tidsrum på 19 timer dagligt langt fra er nok til at sørge for, at der er en forsvarlig hygiejnisk standard. Der bør være et skilt på toilettet, som angiver, hvornår de seneste rengøringer er foregået, og hvornår de næste rengøringer vil finde sted.
Det er helt uforståeligt, at I i København, som for ikke så længe siden gennemlevede en periode med omfattende covidsmitte, tillader en så åbenlys smittefare fra de dårligt vedligeholdte toiletter. Når man betænker, at toiletterne bruges af passagerer fra alle dele af Europa, må det vække til eftertanke, at der er en betragtelig risiko for at nye varianter af covid - eller andre smittefarlige sygdomme - vil kunne spredes fra jeres toiletter.
Jeg har nu i to omgange forsøgt at få svar på min kritik af forholdene via jeres hjemmeside, hvor jeg har krydset af for, at jeg ønsker svar fra Movia uden, at jeg har fået noget svar.