Kalundborg kalder: Det handler om rettidig omhu

SYNSPUNKT | DEBAT | Søndag 3. august 2025 • 12:07
Af:
Niels Plum
kandidat for Venstre til kommunalvalget
SYNSPUNKT | DEBAT | Søndag 3. august 2025 • 12:07

Det er med stor interesse, at jeg har læst artiklen, skrevet af Torben Østergaard Møller.

Det handler om, at BCB-erhvervschef Christa Lodahl er ved at arrangere en tur til Kalundborg for nogle virksomhedsledere fra Bornholm.

Besøget skyldes, at Kalundborg har løftet opgaven med, at Novo Nordisk har etableret en stor virksomhed i kommunen.

Hvad har det med Bornholm at gøre, kunne være spørgsmålet.

For bornholmske virksomheder og bornholmske politiker er det rigtigt vigtigt at være på forkant med udviklingen - det handler om rettidig omhu.

Bornholm - en del af løsningen

Det handler om energiØ Bornholm.

Efter udmelding fra den nye tyske regering er energiØ Bornholm igen meget aktuel - set i forhold til at kunne skaffe energi nok til det forbrug, som vi har.

Dette skal meget gerne kunne lade sig gøre helt uafhængigt af russisk energi.

Bornholm kan blive en helt afgørende faktor. Der vil kunne skabes mange arbejdspladser, ikke kun i opbygningsfasen, men også i servicedelen over de næste 30 år. Jeg glæder mig også over, at BCB-erhvervschef Christa Lodahl nævner, at både Rønne- og Nexø Havn kan komme til at spille en stor aktiv rolle i forbindelse med etablering og servicering af de vindmøllerparker, som skal etableres.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT