Hvorfor så nedladende?

Hvorfor så nedladende?
Frivillighedsprisen blev overrakt i Musikhuzet. Arkivfoto: Holger Larsen
KOMMENTAR | DEBAT | Fredag 27. oktober 2023 • 19:00
Af:
Ulla Lundgaard
patientstøtte i Røde Kors
KOMMENTAR | DEBAT | Fredag 27. oktober 2023 • 19:00

Patientstøtte i Røde Kors stiller spørgsmål til Danny Christensens læserbrev fra sidste uge.

Svar til læserbrevet fra Danny Christensen i Tidende den 20. oktober:

Som frivillig patientstøtte i Røde Kors føler jeg mig provokeret over den negative og nedladende tone, som jeg fornemmer i dit brev om blandt andet frivillige.

Du er vel selv frivillig i Danske Seniorer, formoder jeg, ligesom der er frivillige i de fleste foreninger. Hvis der ikke var frivillige i for eksempel sports- og idrætsforeninger, ville de få meget svært ved at få det til at løbe rundt.

Derfor går det mig på, at du skriver, at man her på Bornholm dagligt i medierne søger om flere ”frivillige til både dit og dat”. Hvad mener du mon med ”dit og dat”?

Din omtale af årets frivillighedspris gør mig rigtig ked af det. Jeg citerer lige, hvad du skrev:

"Nu uddeler man åbenbart også en frivilligheds pris inde i det offentligt støttede lokale bornholmske frivillighedshus Musikhuset. Under taler, musik og stort kristendemokratisk halløj fandt man endelig frem til en ældre dame, der havde stået og solgt brugt tøj i hele sin alderdom. Hun fik frivillighedsprisen". Citat slut.

Der var flere andre, som var indstillet til årets pris, men denne seje ”ældre dame” fik den altså, og efter min mening yderst velfortjent.

Til din orientering er der meget andet at foretage sig som aktivitetsleder for en genbrugsbutik end bare at sælge brugt tøj.

Din bemærkning om, at begivenheden ved uddelingen af frivillighedsprisen fandt sted ”under taler, musik og stort kristendemokratisk halløj”, finder jeg ganske utilstedelig.

Hvad mener du dog med stort kristendemokratisk halløj?

Resten af dit læserbrev angående Klippebo og ældres ophold på plejehjem i al almindelighed er jeg ganske enig med dig i din mening desangående.

Fra en anden ældre dame.

FÅ ABONNEMENT