Bornholmslinjen kunne i Ystad slet ikke regne med, at de passagerer, der var booket til afgangene, faktisk nåede frem, og det resulterede i, at folk måtte ombooke deres billetter – og selvfølgelig selv betale det gebyr og den prisdifference, der fulgte med.
Det går ikke, og det skal blive spændende, hvordan Øresundsbroen vil håndtere den storm af henvendelser, der formentlig kommer fra folk, der vil have deres ekstra omkostninger dækket.
Det er svært at placere ansvaret andre steder end på broen. Selvfølgelig kunne man godt ønske sig et rederi, der nemt, gnidningsfrit og som den største selvfølge åbnede for mere fleksibilitet i en svær situation. Men når man nu ikke har det, må Øresundsbroen til lommerne efter et kaotisk arrangement, som kostede dyrt for de sagesløse rejsende.
I øvrigt melder løbere, der deltog i Broløbet, om et arrangement med de længste toiletkøer og sågar 300 meter kø for overhovedet at få lov at løbe over målstregen. Det lyder ikke sjovt.