Det er nu blevet klart for mange bornholmerne, at vi hæmmer udviklingen på Bornholm, hvis vi lader tilstrømningen af ikke-skattebetalende flexboligejere overtage og mørklægge de små bornholmske bysamfund.
Uden de små, levende lokalsamfund med et rigt foreningsliv og mange frivillige indsatser for fællesskabet har Bornholm ingen fremtid.
Nu kan I nyvalgte kommunalpolitikere - ved at beslutte et stop for flere flexboliger i de små bysamfund - slå to fluer med et smæk: give plads til nye fastboende skatteydere og børnefamilier og samtidig undgå at foretage besparelser, der gør ondt på de dårligststillede og mest udsatte bornholmere.
Alle, der i dag har erhvervet sig en flexbolig på Bornholm, kan naturligvis forsat nyde deres fritid i denne sammen med de fastboende.