Det er godt nok farligt at være træ i Nordskoven!

Det er godt nok farligt at være træ i Nordskoven!
Blykobbe plantage. Arkivfoto: Holger Larsen
KOMMENTAR | Tirsdag 5. november 2024 • 19:00
Af:
Ingrid Dam
Rønne
KOMMENTAR | Tirsdag 5. november 2024 • 19:00

Man skal ikke skamfere træer!

På min gåtur i Nordskoven (Blykobbe plantage) i dag, må jeg endnu endu endu engang konstatere, at der er, i mine øjne, vandaler der huserer der.

Et trist syn

Atter og atter bliver jeg mødt at et meget trist syn, idet smukke store træer bliver kronekuperede, træer bliver skåret over på midten og står som tomme monumenter over maskiners hærgen og en forrykt ide om, at jo mere kaotisk og rodet det hele virker - jo bedre for blandt andet insekter.

Det hele ender vel med, at der slet ikke er nogen Nordskov at gå i.

I forvejen presser vi naturen og dyrene til det yderste. Og de få, små pletter skov vi efterhånden har rundt omkring på øen gør, at dyrene har mindre og mindre arealer at være på.

Gysen

Jeg var en af de, der i sin tid mødte op for at høre om dette projekt "Urørt skov", og jeg gyste over det, der kom frem.

Det er sin sag, at store områder med graner nu er fældet og kørt bort, men at skamfere de resterende træer må den måde finder jeg - ja helt hen i skoven!

Som tidligere spejder, der søgte at værne om naturen, så prøver jeg at mane til fornuft i denne sag.

Stop vandalismen og henhold Jer så til Jeres egne regelsæt, hvor der blandt andet står, at I også "forvalter NATURBESKYTTELSE..."

Så fine vendinger, men ikke særlig meget beskyttelse der.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT