Det ene krumspring efter det andet

Det ene krumspring efter det andet
Rønne Havbad måtte lukke kort tid efter det var åbnet. Nu er det igen muligt at komme i sauna. Arkivfoto: Mathilde Teddy Christensen
KOMMENTAR | DEBAT | Fredag 11. juli 2025 • 05:30
Af:
Kaj Grøn
KOMMENTAR | DEBAT | Fredag 11. juli 2025 • 05:30

Et svar til Torben Ager. Læs det her indlæg langsomt.

Jeg vil meget anbefale, at du læser mit åbne brev til vores konservative borgmester med flere en gang til, langsomt og fokuseret på mit resumé. Det er fakta og ikke en administration værdigt.

Hvorfor i kommunalbestyrelsen?

Du er ikke valgt til kommunalbestyrelsen for at beskytte administrationen i Byg, når den enten misbruger sin magt eller ikke kan overskue en sag så enkel som en sauna.

Det havde klædt Byg at imødekomme et stort antal borgeres ønske om en sauna og bidrage med hjælp og anvisninger, for eksempel med et skema over de krav, der skal opfyldes og ikke som det er sket med, at når et krav er opfyldt, så bliver foreningen mødt med et nyt krav og så videre.

Byg kunne også have ladet en medarbejder besøge byggeriet undervejs og dermed have vejledet. Byg har jo bygget saunaer både i Hasle og Sandvig plus, at de har givet ibrugstagstilladelse til andre på øen og på den disse baggrunde må der vel være erfaringer, som kunne komme Rønne Havbad til gode.

Tilbage til status

Rønne Havbad har fået en deadline til 1. august med at få bygget det nødvendige træværk.

Hvordan tror Byg, at man i ferietiden med så kort varsel kan skaffe håndværkere? Nej, Hr. Konservative byrådsmedlem - det er det ene krumspring efter det andet.

Desværre har jeg ikke kompetence til at involvere Folketingets Ombudsmand, men kan forelå det til bestyrelsen.

Det er helt urimeligt, at frivillige skal have søvnløse nætter på grund af en sauna på 50 kvadratmeter.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT