Arbejdet med at holde priserne nede er et langt sejt træk. Vi startede i bestyrelsen for Trefor El-net Øst i 2022 og begynder først nu at se resultaterne af indsatsen.
Trefor El-net Øst er den del af EWII Koncernen, som købte det bornholmske el-net i 2021.
Vi sidder i repræsentantskabet sammen med 16 andre bornholmere. Vi har stillet forslag i repræsentantskabet om, at det skal stå i vedtægterne, at EWII skal skabe værdi i hele sit forsyningsområde - ikke bare i Trekantområdet, hvor de har stiftet selskabet.
Vi har alligevel fået værdiskabelsen i el-nettet, Danmarks største batteri i Hasle og et nyt domicil på Sandemansvej i Rønne. Men vi er ikke kommet igennem med vedtægtsændringen. Det er ikke alt, der lykkes i første omgang. Vi tror på, at repræsentantskabsgruppen skal fortsætte arbejdet.
Der er valg til repræsentantskabet i efteråret 2026. Tænk allerede nu over, om du har mod på at stille op eller kender nogen, der kunne bidrage.