Forleden var der et indlæg i avisen fra Ole Riis i Rønne der har været i Sverige og handle.
I modsætning til Danmark, så skal svenskerne ikke gå med mundbind, men de opfordres til at holde afstand og spritte af – på lige fod med os i Danmark.
Ole undrer sig over, at svenskerne ikke brugte håndsprit eller holdt afstand, som vi gør i Danmark.
Men gør vi nu også det? Efter mundbindets indførelse i forretninger, så er der langt imellem spritten og afstanden. Stort set overalt man kommer. Så hvor Ole handler på Bornholm, ved jeg ikke. Senest oplevede jeg, at flasken med sprit i en butik var tom. Da jeg ikke bruger mundbind, så sørger jeg for afspritning, inden jeg går ind. Jeg skulle kun til flaskeautomaten med flere tomme flasker til min mand, så jeg satte mig ud i vores bil igen. Og da vi holdt tæt på døren kunne jeg observere, hvorledes de næste cikra 30 kunder tog sprit, undrede sig over at der ikke kom noget, kiggede sig omkring og smuttede ind i Netto, mens de "lod som om" de kørte spritten rundt i hænderne. Jeg morede mig kosteligt over folks opfindsomhed med at spritte – uden sprit.