Debat: Driftsikre færger fremfor tunnel

Debat: Driftsikre færger fremfor tunnel
"Lad os få nogle driftsikre færger, som er tilpasset tiden og med en energiform, som passer til fremtiden", skriver Jørn Lund fra Rønne. Foto: Jacob Jepsen
LÆSERBREV | BORNHOLM | ABONNENT | 5. OKT 2021 • 07:30
Af:
Jørn Lund
 Store Torvegade 62
Rønne
LÆSERBREV | BORNHOLM | ABONNENT
5. OKT 2021 • 07:30

Bornholmertunnel er en urealistisk tanke.


Jeg læser dagligt vores nye chefredaktørs lederspalte og synes, at der er nogle gode og skarpe holdninger, som man kan være enig eller uenig i. Sådan skal det jo også være.

Kristoffer Gravgaards holdning til en tunnel mellem Bornholm og Sverige var modig og måske ugennemtænkt, efter kun tre uger i det nye job.

Passage gennem tunneller har jeg et godt kendskab til. 18-20 år med bil og campingvogn gennem Italien og Sydfrankrig, hvor jeg har passeret et stort antal tunneller af forskellige længder, har givet mig en negativ holdning til tunneller. Mange af disse er forholdsvis korte, men en længde på 8-10 kilometer er rigeligt til at føle sig indelukket uden dagslys.

Læste efterfølgende Jørgen Hammers meget gennemarbejdede analyse og holdning til tunnel fra Bornholm til Sverige og jeg må sige, at jeg er meget enig i hans betragtninger.

Lad os få nogle driftsikre færger, som er tilpasset tiden og med en energiform, som passer til fremtiden.