Brug pengene på børnene

Brug pengene på børnene
Arkivfoto
KOMMENTAR | ABONNENT | 26. SEP 2023 • 15:30
Af:
Hanne Hansen
Eriksvej 18
Rønne
KOMMENTAR | ABONNENT
26. SEP 2023 • 15:30

Hanne Hansen fra Rønne møder glade børn på Åvangsskolen og har nogle gode råd til politikerne.

Kære politikere. Jeg har de seneste år kommet på Åvangsskolen for at hente børnebørn, kommer gerne før det ringer ud fra timen. Jeg bliver helt glad om hjertet, når jeg fornemmer atmosfæren og stemningen inde bag dørene, hvor der bliver sunget og grinet.

Et nyt tiltag, tror jeg, hvor der bliver klappet i hænderne, det betyder, at nu skal der gives en besked. Så sjovt at høre.

Børnene kommer hoppene ud af døren, fulde af energi, efter skoledagen er slut. Hvor de bare trives. Så dejligt.

Når de bliver større og kommer op i klassetrinene, hvor jeg nu kender flere af børnene, kommer de glade ud og siger, at om lidt kommer dit barnebarn, det summer af trivsel og velvære fra børn og personale.

Men jeg bliver så bekymret og ked af det, når jeg ser på forældrene rundt omkring. Hvor mange tanker og bekymringer de har angående besparelser.

Men hvor er de seje og de mest omsorgsfulde forældre, som kæmper for deres børn. Tak for jer allesammen.

Kære politikere, tænk jer om – det er børnene, der skal føre samfundet videre.

En strø tanke: Vent med at renovere Rønne Svømmehal, brug Søndermarksskolens svømmehal og Gudhjem Svømmehal og brug pengene på børnene.