Og hvad er egentlig meningen med disse, åh så kære sæler midt i vores spisekammer. Der er da ingen, der har inviteret dem herned. Hvorfor i alverden kunne de ikke bare blive i Grønland, hvor de retteligt hører hjemme. Men hvis man, som dem, er på badeferie året rundt, er det selvfølgelig behageligt at slippe for drivis mellem fingrene, hvilket nok er årsagen til at de beholder lufferne på. Der er efterhånden så mange vilde dyr, som mener, at verden er skabt for deres skyld, og som uden fornøden hensyntagen tror, at vores hav blot er et tag-selv-bord, som de ufortrødent kan mæske sig i, så vi må lukke Bornholms og Christiansøs Fiskeriforening, fordi alle de lagrede kryddersild ligger i maven på en fredet og udrydningstruet skarv.
Hvis man kan opdrage en masochistisk hest til at vinde guldmedalje for at danse break dance og gå i spagat, ja, så må det osse være muligt at lære sælerne at blive vegetarer. Når nu de sadistiske dressurryttere er blevet udelukket fra OL, så kunne vi måske få lidt glæde af deres despotiske talenter, til at opdrage sælerne til bedre spisevaner. Pisk eller gulerod? I sælernes tilfælde bliver det begge dele.
Når nu talen falder på vegetarer, og det der er værre, så fatter jeg ikke, at min ortodoks veganske svigerinde, har anskaffet sig en kødædende schæferhund, som hun propfodrer med griseører, komaver og andre animalske uhyrligheder, så hendes makrobiotiske dagligstue efterhånden lugter som hos pølsemanden - eller pølsepersonen i disse politisk korrekte tider.
Må vi efterhånden have lov til at være her? Det bliver vel snart forbudt at spise en leverpostejmad, med mindre den er lavet af økologisk rosenkål.
Men det er osse alle de russere, med Putin i spidsen, som lukker gylle ud i den Botniske Bugt. Og hvis de kan gøre, som det passer dem, så gør vi sgu’ bare det samme. Og hvad nytter det i øvrigt, at jeg holder op med at tisse i vandet, når jeg bader, hvis svenskerne, finnerne, tyskerne, polakkerne, esterne, letterne, litauerne bare fortsætter, som om intet var hændt? Min urin er jo bare en dråbe i havet.