Affaldssortering uden logik

Affaldssortering uden logik
Der er for lidt plads til bleer i den halve spand, som er afsat til restaffald, mener læserbrevskribent. Foto: Katrine Westh Sørensen
SYNSPUNKT | DEBAT | Torsdag 10. oktober 2024 • 13:30
Af:
Diana Brandt PedersenDiana Brandt Pedersen
SYNSPUNKT | DEBAT | Torsdag 10. oktober 2024 • 13:30

Som mor til tre småbørn er logikken svær at finde

Er der bare mig, der undrede mig over fordelingen af størrelser på skraldespandene?

Restaffald er så lille, at en almindelig børnefamilie ikke engang kan have bleer i den uden, at den efter første gang man tømmer med bleer, så er spanden fyldt – og hvad med resten af restaffaldet?

Samtidig er spanden til madaffald så stor, at selv en familie på 10 børn nok ikke ville få den fyldt, før der er gået et halvt år! Og den bliver 14 dages tømt ligesom alle de andre.

Det er affaldssortering uden logik!

Menneskeret

Det burde være en menneskeret at få afhentet sine bleer, når man har små børn og som kvinde sine hygiejnebind.

Det er da på ingen måder rimeligt, at man selv som børnefamilie, kvinde eller pårørende skal køre på Bofa med ens familiemedlemmers pøller og tis og menstruationsbind, når man selv har adgang til toilettet derhjemme.

Hvilket bøvl er det ikke at få flere børn ind i bilen og en sæk i bagagerummet med pølle og tissebleer – afsindigt uhygiejnisk og specielt med ens guldklumper på bagsædet i stedet for, at skraldebilen laver det, som den skal og henter alt dit husholdningsskrald.

Aktion?

Jeg påtænker at skaffe en ekstra af de grønne spande, som Bofa så generøst delte ud og påsætte mærket: BLEER vil gerne afhentes, tak.

Og se hvad der sker.

Så håber jeg også, at madaffald og restaffald bytter skraldespand snarest.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT