– Vi kørte videre mod Ystad, mens vi diskuterede, hvad vi skulle gøre, og om vi skulle ringe 112. Vi var jo ikke i livsfare, og der var en færge, vi skulle nå. Jeg tog et billede indefra af ruden, og vi stoppede ved næste rasteplads og tog et udefra som dokumentation for, hvornår det er sket, siger Christine Holst.
Da parret kom til Ystad, tjekkede hun Ystad Politis hjemmeside og fandt frem til nummeret 11414, som hun ringede til.
– Men det lykkedes bare ikke at få lavet en anmeldelse, siger hun.
Forruden på ægteparrets Golf set udefra. Privat foto
– Jeg tror, jeg kom igennem til et callcenter, det var i hvert fald en automatstemme, som spurgte om det handlede om corona, ja eller nej. Dernæst om det handlede om "stöld" – hvilket vi ikke forstod, så jeg sagde "det er et stenslag", men stemmen kørte bare på med "indtast dit personnummer", hvilket jeg gjorde, men det var jo "fel", fordi mit personnummer er dansk. Vi forsøgte forfra og trykkede på knappen til engelsk, men stemmen forsatte på svensk, og vi var lige vidt. I alt prøvede vi fire gange, men uden held.