Fremstød skal tiltrække tyskere hele året

Fremstød skal tiltrække tyskere hele året
Bornholm har også masser at byde på om vinteren. Det er den idé Destination Bornholm i disse dage skal sælge til tyskerne. Arkivfoto.
NYHED | 18. SEP 2024 • 19:00
NYHED
18. SEP 2024 • 19:00

Destination Bornholm drager i disse dage til Tyskland for at friste tyske rejseoperatører og rejsebureauer med en dosis Bornholm. Fokus er på nye partnerskaber og udvidelse af sæsoner.

Destination Bornholm er i disse dage til et arrangement i Hamborg for at vække interesse for Bornholm blandt primært rejsebureauer.

I løbet af dagene ser de frem til masser af møder med potentielle samarbejdspartnere.

– Vi er meget privilegerede i den forstand, at den mangeårige markedsføring i Tyskland, har gjort, at Bornholm er top-off-mind hos både rejsebureauer og deres kunder. Derfor får vi som regel kalenderen fuld med møder fra turoperatører, der enten ønsker at tilbyde rejser til Bornholm, eller som ønsker at udvide deres Bornholm-rejser til flere årstider, fortæller projektansvarlig, marketing og erhverv, Kristina Lindberg.

Messen er en årligt tilbagevendende begivenhed, arrangeret i et samarbejde mellem VisitDenmark, VisitFinland, VisitSweden, VisitNorway og VisitIceland for at sætte fokus på de nordiske destinationer overfor omkring 50 udvalgte og relevante tyske turoperatører.

Destination Bornholm har i de foregående to år deltaget i arrangementer i både Hamborg og Frankfurt, og særligt i Hamborg har de tyske turoperatører et godt øje til Bornholm.

– Her har vi har mulighed for at gøre opmærksom på andre sæsoner, blandt andet sætter vi fokus på Vinterøen Bornholm og de mange julemarkeder øen byder på. Kan vi skabe en efterspørgsel for at flere grupper rejser til Bornholm eksempelvis i vinteren, vil der muligvis også være incitament for at flere overnatningssteder, restauranter, attraktioner med mere, kan se sig selv holde vinteråbent fremadrettet, forklarer Kristina Lindberg.

FÅ ABONNEMENT