Hvordan lyder Ole Andreasens anmeldelse af de køretøjerne:
– De er super gode. Det er nogle store klodser, for de vejer ni tons mere end de gamle, men selv om de er store, "træder" de mindre, fordi de har brede gummibælter, så de forcerer faktisk mere end de gamle. De nye køretøjer er også mere ideelle til formålet, idet de er bygget til at være ambulancer.
– Jeg havde vagt i det første døgn, hvor vi var ude at køre et par gange. Men det er heller ikke det vigtigste. Vi ser os som en del af det totale beredskab. Vi er det sidste stykke værktøj i værktøjskassen, som sættes ind, når alt andet glipper, siger Ole Andreasen.
– De gange, vi var ude at køre, foregik det på den måde, at vi kørte som back-up til ambulancen, som havde en sneplov foran. Hvis sneploven måtte opgive at komme frem af en eller anden grund, var vi klar til at rykke op og køre det sidste stykke vej. Falckpersonalet kunne på det tidspunkt hoppe ind i pmv’en, og vi kunne køre det sidste stykke til patienten, tage vedkommende med tilbage til ambulancen, som så kørte til hospitalet, fortæller Ole Andreasen.
Den situation blev dog ikke aktuel denne gang.