To tredjedele af parkeringspladserne kommer til at ligge i den tidligere skolegård ud mod Provstegade, mens den sidste tredjedel findes på Violstræde. Her tillader lokalplanen, at pedelboligen jævnes med jorden for at skaffe plads til beboernes køretøjer.
Fra 65 til 90 procent
Byggeriet bliver mere kompakt end i resten af den gamle bydel, da også tagetagen vil blive taget i brug til lejligheder. Tætheden og det faktum, at der planlægges med byggeri i tre etager, gør det nødvendigt også at lave et tillæg til kommuneplanen. Ændringen gør, at den maksimale bebyggelsesprocent kan hæves fra 65 til 90, at en byggehøjde på 15 meter tillades mod 11 meter i dag, samt at det tilladte etageantal øges fra 2,5 til 3.
Lokalplanen stiller meget specifikke krav til byggeriet på nogle områder. For eksempel sikrer planen, at vinduerne ikke ændrer karakter, når de skal udskiftes. "Det hvide karmstykke, de to lodposter og tværposten skal udføres i samme bredde som de originale vinduer, dvs. 35 mm. De originale vinduers overordnede geometri og farvesætning videreføres således i de ny vinduer," står der i planen.