Man er nemlig overbevist om, at sikkerheden er på plads, hvis uheldet skulle være ude, fortæller kommunikationschef, Jesper Maack.
– Det norske rederi skal jo stå på mål for deres egen beslutning, men det har ikke fået os til at overveje at lave et lignende forbud mod elbiler på vores færger.
– Vi mener, at vi har styr på det sikkerhedsmæssige, og de foranstaltninger vi har på færgen, er tilstrækkelige, hvis der skulle ske noget. Og det er de danske myndigheder heldigvis enige med os om, fortæller Jesper Maack, der forklarer at skulle uheldet være ude på vogndækket, vil et sprinkleranlæg kunne kontrollere ilden, indtil man kommer i land.
– Det sprinkleranlæg, vi har, er voldsomt kraftigt. Så vidt jeg husker, er det så kraftigt, at du dårligt kan trække vejret på vogndækket, når det er tændt, fordi vandet er så tæt. På den måde kan vi køle branden og holde den under kontrol, indtil vi kommer i land. Og det virker så længe, der er vand i havet, så vi løber ikke tør. Vi har også fået lavet anordninger, der kan sprinkle ind under bilerne, siger kommunikationschefen og fortsætter: