Mathias og Alexandra i kvartfinalen

Mathias og Alexandra i kvartfinalen
Europamestrene Mathias Christiansen og Alexandra Boye spiller kvartfinale i Thailand Open. Arkivfoto
NOTITS | SPORT | 15. MAJ • 06:07
Kjeld Lundbæk
Journalist
NOTITS | SPORT | 15. MAJ • 06:07

Bornholmske Mathias Christiansen og kæresten Alexandra Bøje slog sig fredag videre til kvartfinalerne i mixed double i badmintonturneringen Thailand Open.

Det skete, da det danske par, der er nummer syv på verdensranglisten, i ottendelsfinalen besejrede indoneserne Aisyah Salsabiola Pranata og Yustin Mulia, nummer 104 på ranglisten med cifrene 21-9, 23-21. Det var dog på en tresætter, da modstanderne havde sætbold ved stillingen 20-19 i andet sæt.

I fredagens kvartfinale spiller Christiansen og Boye mod kineserne Jia Xuan Gao og Ya Xin Wei - en ny konstellation, men spillere, der tidligere har optrådt højt på verdensranglisten med andre nakkere.

Kampene i Thailand kan både fredag, lørdag og søndag følges på TV2 Sport.



Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Nu styrer Linda Hodda
EKSKLUSIV | ABONNENT

Nu styrer Linda Hodda

En spontan mail, og pludselig stod Linda Olsen som leder af Folkehuset Hodda.
Oliekongen nyder sit nye liv
EKSKLUSIV | ABONNENT

Oliekongen nyder sit nye liv

Manden bag rapsolie-eventyret på Lehnsgaard.
FÅ ABONNEMENT