Socialdemokratiets lokalformand mener, at den kommende regering var det bedste, der kunne komme ud af valgresultatet, og han glæder sig over, at partierne har bøjet sig mod hinanden, så det har kunnet lade sig gøre.
Samtidig er det ifølge ham fuldstændig afgørende, at hans eget parti får sat tydelige fingeraftryk på politikken og får mulighed for at føre sin politik ud i livet.
– Jeg er sikker på, at regeringen er godt for landet, men hvis partiet ikke skal tage yderligere tæsk i forhold til, hvad vi gjorde efter den seneste regering, så er vi nødt til at blive meget synlige som socialdemokrater. Jeg tror, at de fleste af os i partiet godt ved, at sådan skal det være, siger Lars Goldschmidt.