– Det betyder, at vi skal oplære vores kunder til at bestille frem i tiden. At de ikke bare tror, at de kan bestille til i morgen eller næste uge. Det er ikke muligt. Sådan er det i hele branchen.
Hvad byder fremtiden på for Klip & Z?
– Jeg håber, at vi kan fortsætte som nu, og at de to, som vi har på barsel, kommer tilbage og har lyst til at blive i salonen. Så kan det godt være, at jeg om et par år kunne tænke mig at drosle lidt ned for at få lidt mere tid til ferie og at rejse. Det har jeg prøvet før, hvor det ikke er lykkedes, for så har der lige været en mere, der er gået på barsel. Jeg tror, at jeg har klaret otte barsler – altså ikke mine egne...
– For det kan ikke nytte, at jeg løber stærkere og tager kunder ind før eller efter åbningstid. Så slider jeg mig selv ned. Jeg har også en mand, jeg skal passe, og som gerne vil have, at jeg er til stede derhjemme i stedet for at sidde med næsen nede i regnskaberne og ringe rundt for at flytte kundeaftaler. Det gør jeg rigtig meget, da vi har været nødt til at lukke for nye kunder, og når vi så får afbud, synes vi det er vigtigt, at dem på ventelisten først får muligheden for at få en tid. Det kræver tid, men samtidig gør man nogle mennesker glade, siger Nete Tamdrup.
Fik ny hofte