Tilsammen er de tre projekter beregnet til at koste cirka 80 millioner. At regne det beløb ud er en opgave, som direktør og arkitekt Philip Rasmussen fra arkitektfirmaet By & Landskab på eget initiativ har taget på sig.
Derfor var også Philip Rasmussen med, da Hans Christian Schmidt og folketingsmedlem Peter Juel-Jensen (V) mødte borgmester Jacob Trøst (K) og kommunens tekniske direktør Lillian Rasch Madsen.
– Der er et misforhold mellem statens rigtig store investeringer i infrastruktur andre steder – og på Bornholm. Man skal bruge, hvad der svarer til investeringen i fem kilometer motorvej, hvis man skal lave noget af international klasse på Bornholm, siger Philip Rasmussen.
– Vi har set Hasle Havn og Hammerhavn i dag. Det er rigtig gode projekter, men det er stadig småting i forhold til en Fehmern-forbindelse til 75 milliarder kroner, siger han.
– Bornholm har gode venner andre steder, der mener, at man ikke skal efterlade Bornholm på perronen, siger Peter Juel-Jensen om Philip Rasmussen.