– Dette gælder specielt koncerter, hvor vi ikke forventer at få udsolgt, og hvor salen ellers ikke ville blive fyldt op. Dette initiativ er en del af vores mål om at skabe et inkluderende og mangfoldigt kulturmiljø, hvor alle, uanset sociale eller økonomiske forhold, kan få del i musikkens og kulturens magi, siger Peter Andreas Harteg, pr- & marketingsansvarlig, i en pressemeddelelse.
Han lægger vægt på, at koncertoplevelser kan være med til at løfte mennesker mentalt og socialt, fordi musik har en særlig evne til at skabe glæde, styrke følelsen af fællesskab og tilbyde en vigtig pause fra dagligdagens bekymringer.
De gratis billetter stilles til rådighed på Fuldt Hus’ platform, og her kan godkendte modtagerorganisationer booke billetter gratis og herefter invitere deres deltagere ud at høre musik.
Fuldt Hus er en almenvelgørende forening. Medlemmerne er kulturudbydere, der ønsker at tage et socialt ansvar ved at donere ikke-solgte billetter til borgere i en udsat position via velgørende organisationer.