Starmer vil blive på posten som premierminister, indtil en afløser er fundet, siger han mandag.
Storbritanniens premierminister, Keir Starmer, vil trække sig som formand og premierminister.Det siger han mandag foran 10 Downing Street, der er den britiske premierministers officielle residens.
Starmer tilføjer, at han vil blive på posten som premierminister, indtil en afløser er fundet, og lover at gøre alt, hvad han kan, for at sikre en "velordnet magtoverdragelse".
Han har allerede fra morgenstunden orienteret kong Charles, lyder det.
/ritzau/