– Det er blevet taget rigtig, rigtig godt imod. Så vi er meget glade over den udvikling, vi har haft med gløgg over de seneste uger, for det viser, at der er et marked for at producere højkvalitetsgløgg både med og uden alkohol.
Gløgg er dog ikke det eneste nye produkt, som mosteriet har sat i værk. Med en ny karbonater er ambitionen nemlig at tilføje et nyt økonomisk ben til virksomheden i form af salg af kulsyreholdig læskedrik, som mosteriet kalder soda.
– I sommer investerede vi yderligere i at indlejre en karbonater i vores tappelinje. Den vil gøre, at vi kan putte kulsyre på vores produkter, og det har vi store forventninger til. Vi kalder det soda, fordi det er et mere naturligt produkt end traditionel sodavand, da det sådan set bliver most med brus på, forklarer Josephine Senger Svendsen.
Herudover har man gang i udviklingen af to typer tonic, som efter planen lander på det danske marked i 2024. I tillæg giver det markant større produktionsapparat plads til at tappe for andre virksomheder.