– I forårstiden kommer det altid til at handle om, at nogle mennesker synes, at rågerne støjer. Der er nogle, der mener, at larmen fra fuglene kan påvirke den menneskelige sundhed.
Fuglen er ikke risiko for at blive truet og dermed komme på den såkaldte røde liste. På listen er plante-, svampe- og dyrearter, der er risiko for at uddø i Danmark. Alligevel mener formanden for den bornholmske afdeling, at det er et problem, når der bliver reguleret mange råger.
– Det er jo et problem, hvis man vil have en bestand af råger. Som en fugle-interesseret gruppe synes vi selvfølgelig, at det er et problem. Derfor mener vi, at man burde acceptere, at man kan høre naturen.