Her kom pris nemlig til at vægte så højt, at Kristoffer Nothlev, allerede inden det var afgjort, godt vidste, at Fugato blev sorteper. Og sådan endte det da også, da det som bekendt blev Meldgaard, der fremover skulle stå for at hente vores affald.
– De gennemtævede os jo. De slog os med 10 procent på prisen. Hvis vi havde budt ind med en pris, hvor det ville gå i nul for os, så havde vi stadig tabt til Meldgaard. Så vi var ikke tæt på, konstaterer direktøren.
– Meldgaard er Danmarks største på området og har nogle stordriftsfordele, vi ikke kunne matche. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så er det nok også det bedste, der kunne ske. Lettelse er det forkerte ord, men set i bakspejlet er det okay for Fugato. Hellere være opgaven foruden end at have den, og så skulle vende hver en 25-øre, siger Kristoffer Nothlev.
Og selvom offentligheden måske så et farvel til skraldet, så ledelsen noget helt andet: Muligheden for at rette blikket indad og styrke de andre dele af forretningen.