Sagen har skabt debat, hvor mange har undret sig over, at Rønne Havbad ikke har kunnet bruge saunaen, selv om den var bygget. Oprindeligt havde foreningen fået tilladelse til at opføre en sauna, men ved en efterfølgende inspektion konstaterede Bornholms Regionskommune, at byggeriet afveg fra tilladelserne, blandt andet fordi saunaen var hævet over terrænet, og der var etableret en større terrasse med omklædningsrum.
Nu har Kystdirektoratet efter en ny vurdering besluttet, at saunaen og udebruseren alligevel kan få dispensation, hvilket betyder, at de kan lovliggøres. Til gengæld er den hævede terrasse, trappen og omklædningsrummene stadig i strid med strandbeskyttelsesreglerne og skal fjernes.
Senest maj – ellers kontakter de politiet