Administrerende direktør i virksomheden, Kurt Rath, erkender problemet, som de bornholmske bilforhandlere beskriver, og at de selv kæmper med at finde en holdbar løsning på problemet.
– Den store udfordring for os er at få det rigtige antal færgeafgange og en fleksibilitet i de færgeafgange, der gør, at det matcher med behovet, fortæller Kurt Rath.
Ifølge Kurt Rath er det et stort problem for deres virksomhed, at hvis man booker en afgang på forhånd hos Bornholmslinjen, er man pålagt at betale fuld pris, selvom man ikke ender med at bruge afgangen, fordi behovet ikke er der alligevel.
– For mig er det lidt underligt, at Bornholmslinjen har udsolgt så langt ud i fremtiden, og så kan man ikke afbestille, hvis man er kommet til at bestille en for meget. Jeg ville jo bare være glad, hvis der var en anden kunde, der kunne få den plads. Men der virker deres system helt firkantet, siger den administrerende direktør hos Dansk Auto Logik.
Hos Bornholmslinjen er man opmærksom på fragtproblemerne, der ifølge kommunikationschef Jesper Maack er velkendte. Bilforhandlere er dog ikke de eneste, der har de udfordringer, og der er mange interesser at tage højde for, når man er presset på fragtkapaciteten, lyder det fra Jesper Maack.