– Ja, som det er lige nu, men det kommer vi til at lave nogle justeringer på efter sæsonen. Vi har lagt hovedet lidt i blød i forhold til, hvad vi så kan gøre for at hjælpe kunderne bedre på vej, siger Søren Thiim Andersen.
Selvom det fremgår af ørådets referat, at der er en oplevelse af, at der snydes med adgangen, så er det dog ikke Søren Thiim Andersens opfattelse.
– Der vil være nogen, der ikke kan tilgå systemet online, hvis man har en gammel telefon eller ikke har fysisk mulighed for at købe en billet online. Men der er mulighed for, at man kan købe en i kiosken, Sirenehuset eller i købmanden. Det er muligt for alle at købe adgang til tårnene, men der er delt en bekymring, om der kan være nogen, der er gået ind uden at betale. Ja, det kan godt være med et tillidsbaseret system, og det har jeg haft en forventning om ville ske, siger Søren Thiim Andersen.
Uanset hvad kommer administrationen til at lave nogle justeringer af systemet, der er gældende i dag. Blandt andet med en chikane i indgangene, fortæller administratoren. Men det kan også være, salget af billetter skal tilbage til de lokale erhvervsdrivende.
– Det giver måske bare rigtig god mening, at man køber sin billet hos de lokale erhvervsdrivende, som også får gang i butikken, da man også kan købe en kop kaffe eller en is. Det er meget den måde, vi skaber kunderne på. Det er nok det, det nuværende system ikke understøtter - det gjorde det gamle. Det er jeg i bund og grund ked af, for det var ikke intentionen at tage noget væk fra nogen. Det var at bruge pengene mest effektivt, forklarer administratoren.