Ugeavisens død – bliver det næste Tidende?

SYNSPUNKT | ABONNENT | 4. JUN 2022 • 09:33
Af:
Anker Olsen
Dalegårdsvej 4
Olsker
SYNSPUNKT | ABONNENT
4. JUN 2022 • 09:33

Så er Bornholms Tidende stoppet med at udsende ugeavisen. Det næste bliver sandsynligvis papiravisen. Dermed siger Tidende farvel til alle de ældre abonnenter, som ikke læser netavisen, men som har holdt Tidende i 50 år eller mere. I forvejen er der tilsyneladende mange nyheder, som kun kommer i netavisen, som de ældre bliver snydt for, men betaler i dyre domme for. Dermed er det slut med en lokalavis på Bornholm.

Da der kom ny bestyrelsesformand, udtalte han, at nu skulle der gøres noget for at øge oplaget, men siden har man ikke hørt noget fra ham. Og resultatet af at ansætte folk overfra, som kun halvhjertet går ind for at bevare en avis på Bornholm, ser vi nu.

 

 

Kære Anker Olsen

Tak for dit læserbrev. Jeg er glad for at kunne fortælle, at du tager fejl i mange forhold i dit læserbrev. Ledelsen af Bornholms Tidende ønsker at bevare papiravisen. Nyheder på papir er en fantastisk oplevelse, som vi på trods af en stor tilbagegang i antallet af abonnementer stadig kan få til at hænge sammen og udgive. Overblikket, stofligheden og duften af papiravis er en fantastisk oplevelse. Der, hvor vi bruger ekstra mange af vores kræfter på redaktionen, er papiravisen i weekenden, hvor flest læsere har tid til at få en god oplevelse af Bornholm. Vi udgiver næsten alle historier på både print og net, så papirlæserne bliver på ingen måde snydt. Alt redaktionelt indhold, som vi bruger særlige kræfter på, kommer altid i papiravisen, mens notitser i sjældne tilfælde kun kommer med på nettet.

Vi har gjort, som vores bestyrelsesformand sagde ved sin tiltrædelse. I de seneste otte måneder er antallet af betalende medlemmer steget med cirka 5 procent. Det er helt fantastisk, at Bornholm har bakket op om Tidende på den måde i en tid, hvor mange andre fortsat går tilbage. Vi er mig bekendt de eneste, der har hver tredje hustand som betalende medlem i vores dækningsområde. Jeg kan love dig for, at jeg helhjertet går ind for at bevare og udvikle en avis på Bornholm. Det er det helt ekstremt vigtigt for os alle på Bornholm, at vi gør – både dem, der læser med, og dem der lever på Bornholm. Du har helt ret i, at jeg er ovre fra. Men så meget desto mere vil og skal jeg gøre mig umage for at sikre Bornholms avis, Tidende, og det sammenhold om Bornholm, som vi sammen skaber i Tidende.

Venlig hilsen

Kristoffer Gravgaard

Chefredaktør