Svar til Brenøe fra Rad.V

SYNSPUNKT | DEBAT | Søndag 6. juli 2025 • 19:00
Af:
Forhenværende "trækdyr" Olsen (Tonni Olsen)
SYNSPUNKT | DEBAT | Søndag 6. juli 2025 • 19:00

Rimelige fratrædelsesordninger er nødvendige!

Jeg har intet mod Hr Brenøe og har dyb respekt for, at han stiller op til kommunalvalget.

Men det, som jeg har en holdning til, er, at partiets leder har luftet en ide om at finansiere forsvarets (iøvrigt desværre meget nødvendige oprustning) ved blandt andet at skrotte alle fratrædelsesordninger før folkepensionsalderen.

Det er ikke den form for "solidaritet", som jeg har lært om i mit barndomshjem.

Vestager

"Men sådan er det jo" som en radikal partileder engang sagde til tusindvis af ulykkelige dagpengemodtagere, som grundet lavkonjuktur stod foran en opbrugt ydelsesperiode (dobbelte timekrav, halvering af periode) indført midt under krise.

Respekt

Stor respekt for seniorpensionen og de partier, der "skabte" den , men mit argument er, at folk skal have en mulighed efter mange årtiers arbejde og skattebetaling at "fratræde" før total nedslidning, som jeg desværre selv var nødt til som 61-årig.

Debatredaktørens bemærkning

Citatet stammer fra Margrethe Vestager, politisk leder af Rad.V, og faldt i 2012 i forbindelse med partiet sommergruppemøde i anledning af en markant forringelse af arbejdsløshedsunderstøttelsen.

Følg debatten på facebook!

KAMPEN OM KULHUSET

Kulhus-ejere slår igen mod utilfredse naboer
TOPNYHED | ABONNENT

Kulhus-ejere slår igen mod utilfredse naboer

Morten Pedersen, der sammen med arkitekt Dorte Mandrup vil omdanne det historiske kulhus i Sandvig til bolig, tager nu bladet fra munden. Han kalder naboernes indsigelser for hykleriske.
Kulhuset kalder på sammenhold – ikke krig

Kulhuset kalder på sammenhold – ikke krig

Sandvig har en svær opgave foran sig. Sagen om det historiske kulhus skal landes, så byen får liv, kulturarven sikres og indbyggerne fortsat kan nyde deres nuværende forhold.
FÅ ABONNEMENT