Nu, da vi igen fået Bornholms Værn tilbage på Bornholm med en oberst, så vil jeg komme med et forslag.
Det er, at nu da man har fejret har fejret 80-års dagen for befrielsen fra tyskerne i maj 2025 om det ikke var en ide, at BRK og Bornholms værn med HJV afholder en parade eller lignende på Bornholm 5. april 2026, da russerne forlod Bornholm.
Historien
Jeg kender godt historien omkring dem og diskussionen om, hvorvidt de var befriere eller besættere, og det vil give nogle meninger frem og tilbage.