Sundhedsreform
For mig er samarbejde både et mål og et middel til at levere på det sundhedsvæsen, som danskerne har brug for i fremtiden.
Sundhedsreformen skal ikke være en kamp, hvis vi skal lykkes med at skabe det nye sikkerhedsnet helt tæt på danskerne, mens antallet af ældre over 80, og antallet af patienter med en eller flere kroniske sygdomme eksploderer.
Jeg vil insistere på, at det det er vores fælles ansvar, at vi sammen skaber det bedste sundhedsvæsen til danskerne, når de bliver syge og har brug for hjælp - brug for udredning, behandling, pleje og genoptræning.
Det handler om, at vi for alvor får samarbejdet mellem praktiserende læger, regionernes specialiserede sundhedsvæsen og kommunernes ældrepleje og sundhedsfunktioner til at fungere bedre end nogensinde før.