Det er netop den slags hverdagsinnovation, Bornholm har brug for mere af. Ikke fordi en møntvask redder verdensøkonomien, men fordi summen af gode idéer gør vores ø mere attraktiv at bo på, arbejde på og besøge. Når en virksomhed lytter til sine kunder og investerer i oplevelsen – også når ydelsen i sig selv er så jordnær som en vask; så skaber det loyalitet, liv og omsætning.
Måske er det netop her, inspirationen ligger til os andre. Kan vores kunder også bruge en ekstra stol at sidde i, en smartere løsning, en grønnere proces eller et tilbud, der gør ventetiden bedre? Små forbedringer kan gøre en stor forskel.
Vi skal leve af idéerne – også de nære. Lad møntvaskeriet i Nørregade være et eksempel på Bornholms forretninger version 2.0: Mere omtanke, mere service og lidt mere mod til at gøre tingene anderledes. Det er godt tænkt. Og det kan vi alle lære noget af.