Ministeren gav et meget overfladisk svar og sagde til deltagerne, at de kunne bestemme hvem, der skulle blive valgt. Som jeg ser det, så burde der enten være mindst 101 medlemmer af det nye regionsråd eller så burde Bornholm få to faste medlemmer af regionsrådet - ligesom der i Folketinget er garanti for, at der er to medlemmer fra henholdsvis Færøerne og Grønland.
Imod centralisering
I det nye parti "Demokraterne - hele Danmark skal leve" vender vi os imod den centralisering af magt, som vi konstant oplever.
Vi kæmper for, at magten skal være så tæt på dig - som muligt - og vi arbejder aktivt for, at der skal være samme grad af velfærd i hele landet.
Vi har vi ingen forståelse for, at Bornholm gang på gang bliver svigtet.