En nøgle til et nyt marked

En nøgle til et nyt marked
LEDER | DEBAT | 13. OKT • 05:30
Tommy Kaas
Redaktør
LEDER | DEBAT | 13. OKT • 05:30

Med en Michelin-nøgle til Allinge Badehotel har Bornholm fået endnu et kvalitetsstempel – og et bevis på, at passion, autenticitet og gæstfrihed kan føre lige så langt som glimmer og storbyglans.

Det er ret stort, at Bornholm nu også har et hotel på Michelin-niveau. Vi har siden 2016 kunnet smykke os med Kadeaus stjerne på restaurantscenen, og i sidste uge var det så Allinge Badehotel, der fik det, der oversat til hotelbranchen, hedder en Michelin-nøgle.

Anerkendelsen er relativt ny, og kun otte andre danske hoteller er på listen. Her finder man sværvægtere som Nimb og D’Angleterre i København og Falsled Kro på Fyn, og det er altså et fornemt selskab, som det tidligere Byskrivergården er havnet i.

Og hvor er det i grunden fantastisk, at man kan tage et i øvrigt veldrevet og fantastisk beliggende pensionat i Allinge, give det en ordentlig tur og så løfte det helt derop, hvor Michelin-guiden spærrer øjnene op.

Det vidner om stor passion, sans for detaljen og en gæstfrihed ud over det sædvanlige. Og dét er noget, som Bornholm gerne må være vidt og bredt kendt for, også i fremtiden.

Christian Rasmussen og Cathrine Andersen købte Allinge Badehotel lige før pandemien. Uden nogen særlig brancheerfaring, men med en klar vision gav de sig i kast med projektet; at skabe essensen af det klassiske danske badehotel i nogle 200 år gamle rammer. I dag står resultatet knivskarpt som en bornholmsk succesfortælling, der er en kæmpe inspiration.

Med en Michelin-nøgle i bogen har Bornholm fået endnu et kvalitetsstempel, endnu et trækplaster i international standard.

Jo, i sidste uge slog Allinge Badehotel det fast ved prisoverrækkelsen i Paris, at autencitet og en helt unik atmosfære også kan findes på Bornholm.

Følg debatten på facebook!
FÅ ABONNEMENT