Du ved bedst, ikke kommunen

Du ved bedst, ikke kommunen
For Liberal Alliance er der ingen tvivl om vores linje, skriver Benedikte Gyes. Foto: Anette Vestergaard
SYNSPUNKT | DEBAT | Søndag 16. november 2025 • 11:00
Af:
Benedikte Gyes
spidskandidat for Liberal Alliance ved kommunalvalget
SYNSPUNKT | DEBAT | Søndag 16. november 2025 • 11:00

Vi vælger blåt!

Debatten på Snorrebakken endte med en runde, der var mere afslørende end de fleste.

Vi blev bedt om at tilkendegive, hvem vi peger på som kommende borgmester, og lige her faldt noget vigtigt på plads. Det stod nemlig klart, at den aftale, som DF, DD, Venstre og Konservative tilsyneladende havde indgået, måske ikke helt holder, når virkeligheden presser sig på.

For Liberal Alliance er der ingen tvivl om vores linje. Hvis Bornholm skal have en blå borgmester, der sætter borgeren før systemet, og som grundlæggende tror på, at den enkelte bedst ved, hvordan livet skal indrettes, så er valget enkelt. Stem på LA!

Frihed fremfor benspænd

Vi mener, at borgerne skal have mere frihed og færre kommunale benspænd. Det er et spørgsmål om tillid til den enkelte og en klar forståelse af, at kommunen ikke altid ved bedst.

Derfor har vi forpligtet os til at pege på en blå borgmester. Ikke fordi vi ikke ønsker samarbejde hen over midten. Det vil vi gerne. Men samarbejdet skal bygge på et borgerligt-liberalt værdisæt, hvor frihed, ansvar og respekt for den enkelte borger er styrende.

For os handler kommunalpolitik ikke om at udvide kommunens magt. Det handler om at give bornholmerne mere råderum i deres eget liv.

Mere frihed. Mindre indblanding. En borgmester, der stoler på borgerne frem for systemet.

Det står vi fast på.



Følg debatten på facebook!

INDENFOR

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’
EKSKLUSIV | ABONNENT

Fandt hul i markedet: ‘Det er enestående’

Nogle gange har vi brug for nogen, der kan hjælpe os med at få øje på de smukke og fantastiske sider i tilværelsen.
Mad-entreprenøren fra Melsted
EKSKLUSIV | ABONNENT

Mad-entreprenøren fra Melsted

Fra vanvidskøkkenet i Rom til madfest i Gudhjem.
FÅ ABONNEMENT